Het zware leven van een miljonair in een notendop - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Suzan Groot - WaarBenJij.nu Het zware leven van een miljonair in een notendop - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Suzan Groot - WaarBenJij.nu

Het zware leven van een miljonair in een notendop

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

16 Maart 2013 | Vietnam, Mui Ne

.Zoals eerder vemeld, we zijn sinds een aantal weken miljonair!
En ik weet niet waarom, maar sindsdien gedragen we ons er ook naar haha..

Even voor wat meer duidelijkheid:
1 Euro staat gelijk aan 27.000 Dong
Oftewel: 1 miljoen Dong is ongeveer 35 euro

Maar, goed ik dwaal af.
Want miljonair is miljonair of dat nou uiteindelijk in euro's is of niet... Dat mag de pret niet drukken;).
En ik melde dat we ons daar ook behoorlijk naar gedragen. Dat is ook een feit.

Nu komt dat vooral door de plaatsen die we hebben bezocht en de wensen in bezigheden die we hadden waardoor er aardig wat miljoenen over de toonbank zijn gegaan..

Zo waren deze avonturiers vorige week in Mui Ne.
Een kustplaatstje in het zuiden van Vietnam. We hadden hier zeer hoge verwachtingen van door het feit dat het bekend staat als het watersport oord. En aangezien wij niet vies zijn van wat uitdaging in het water tijdens tropische temperaturen was dit iets waar we al lang naar uit keken.
Aangekomen verviel ons droombeeld van surfdudes, de beachboys door alle speakers, rieten hutjes en al dat soort ontspannen beelden bij een watersport oord al snel. In plaats van dit alles zagen wij over het algemeen alleen resorts, met in die resort alleen maar Russen en die Russen (kan ik je persoonlijk vertellen) stralen ver uit niets uit van iets dat op een sportieve beachdude lijkt.
Ook bleken de prijzen veel hoger te liggen als wij, miljonairs, bij voorbaad dachten dus ook dat brak het droombeeld een stukje meer af.

Na twee dagen twijfelen besloten we alsnog diep in de buidel te tasten om alsnog een kitesurf cursus aan te gaan. Dat was nou eenmaal waar we voor gekomen waren en agh, je leeft maar een keer zeggen we dan!
We hebben samen in totaal 10 uur mogen spelen met de vlieger, en Branko heeft zelfs ook per board en vlieger de zee mogen betreden waarvan 10 meter ook daadwerkelijk echt op het water heeft 'gekitesurfd' zoals dat zo mooi heet. Maar! Het is hem wel gelukt.

Om deze cursus en tijd in Mui Ne goed af te sluiten hebben we ons bij het laatste avondmaal laten verwennen door verse kreeft te bestellen. Toe maar toe maar hoor ik jullie denken. Maar het verklaart alleen maar meer en meer de titel van deze blog;).
Aangezien dit plaatsje bekend staat om de seafood en we in Nederland werkelijk een rib uit ons lijf moeten halen om kreeft op tafel te krijgen wilde wij deze unieke ervaring zeker niet aan ons voorbij laten gaan voor de 15 euro die het hier kosten. En waarbij wij deze kosten ook nog eens door drie deelden, laten we onszelf bewuste miljonairs noemen;).

Bizarre ervaring om langs bakken vol levende kikkers, schildpadden, schelpen, vissen, kreeften en zelfs gespieste (dode) krokodillen te lopen waar je dan zelf maag uitkiezen welk dier je graag gebarbecued op je bord ziet verschijnen.

Genoten van de cursus en de leuke nieuwe mensen die we hadden ontmoet, pakte we met liefde onze tassen weer in om als een speer de russen te laten voor wat ze zijn en weer wat meer de cultuur op te zoeken in Da Lat

Suzan

Een online dagboek van Suzan de Groot. Van 2009 tot 2017 gevuld met reizen van:Twee verliefde jonge mensen die door hun passie voor reizen elkaar hebben ontmoet en sindsdien samen de wereld verkennen. Na Oostenrijk, Curaçao, Spanje en Zuid-Afrika is nu een werelddeel aan de beurt: Azië! Voor het eerst blijft de koffer thuis en gaat de backpack op de rug, is er geen werk dat verricht moet worden maar gaan zij 75 dagen vakantie vieren en mogen zij een hele nieuwe cultuur gaan ervaren! Dit was in 2013/2014, na de backpack avonturen gebruiken zij nu hun Blog om hun avonturen te delen over het leven op Ibiza. Want dit koppel heeft de backpack afgedaan en is serieus aan het ondervinden of een leven in Spanje hun toekomst is. Benieuwd wat zij allemaal beleven? Volg ons op deze blog!

Actief sinds 06 Feb. 2013