Liechtensteiners vanuit Hoi An - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Suzan Groot - WaarBenJij.nu Liechtensteiners vanuit Hoi An - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Suzan Groot - WaarBenJij.nu

Liechtensteiners vanuit Hoi An

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

16 Maart 2013 | Vietnam, Ðà Lạt

Terug van weggeweest!

Weer een spiksplinter nieuw verslag vers van de pers vanuit Hoi An van twee undercover Nederlanders.

Waarom undercover hoor ik jullie denken.....
Dat zullen we jullie verklaren: nu we een maand op reis zijn worden we steeds bekender en handiger in de tactieken in de belazer-de-toerist-business.

Zo staat Nederland in de hele wereld bekend als een welvarend land. Vele aziaten spreken dan ook al enkele woordjes nederlands en daarmee is dan ook duidelijk dat wij niet de eerste toerist zijn uit dit kikkerlandje die bij hun over de vloer komt.
Daarom hebben wij besloten om de aziaat geheel in vraagtekens te laten door bij de bekende vraag: 'where are you from?'. Te melden dat wij uit Liechtenstein komen.

Voor de mensen die niet weten waar dit ligt.
Het ligt tussen Zwitserland en Oostenrijk en je kan het binnen een dag van noord naar zuid bereizen per fiets!

Ook is het zeer verstandig om niet met je grote flappen te zwaaien op het moment dat je iets moet betalen.
Dat we miljonair zijn (in Dong, even ter duidelijkheid;)) is natuurlijk iets waar we maar al te trots op zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat het verstandig is om te laten zien dat je in bezit bent van een maandsalaris voor een vietnamees op het moment dat je moeilijk staat te doen over een kwartje korting op iets wat nog geen euro kost;).

En ondertussen weten we wat beter wat gemiddeld te prijzen zijn voor dingen zoals water, fruit, gebakken rijst met kip, fiets verhuur of kamer dus we kunnen ook met meer overtuiging melden dat ze gek zijn en we met alle plezier bij de buurman gaan vragen hoeveel het daar mag kosten.

Ook is ons vietnamese woordenboek weer gegroeid. We kunnen onderhand ook tellen (tot vijf, maar dat is maar een klein detail;)), vragen hoe veel iets kost, en het belangrijkste: aangeven dat we geen koriander in ons eten willen. Daar zijn ze hier dol op (ze doen het echt overal in, soep, sandwich, rijst alles!), maar wij totaal niet!

Zo dat waren onze undercover tips voor toekomstige undercover reizigers...
wie weet volgt er nog een algemeen avonturen verhaal. Want jeetjemina, wat hebben wij weer veel meegemaakt!

Suzan

Een online dagboek van Suzan de Groot. Van 2009 tot 2017 gevuld met reizen van:Twee verliefde jonge mensen die door hun passie voor reizen elkaar hebben ontmoet en sindsdien samen de wereld verkennen. Na Oostenrijk, Curaçao, Spanje en Zuid-Afrika is nu een werelddeel aan de beurt: Azië! Voor het eerst blijft de koffer thuis en gaat de backpack op de rug, is er geen werk dat verricht moet worden maar gaan zij 75 dagen vakantie vieren en mogen zij een hele nieuwe cultuur gaan ervaren! Dit was in 2013/2014, na de backpack avonturen gebruiken zij nu hun Blog om hun avonturen te delen over het leven op Ibiza. Want dit koppel heeft de backpack afgedaan en is serieus aan het ondervinden of een leven in Spanje hun toekomst is. Benieuwd wat zij allemaal beleven? Volg ons op deze blog!

Actief sinds 06 Feb. 2013