Vietnam! - Reisverslag uit Cần Thới, Vietnam van Suzan Groot - WaarBenJij.nu Vietnam! - Reisverslag uit Cần Thới, Vietnam van Suzan Groot - WaarBenJij.nu

Vietnam!

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

02 Maart 2013 | Vietnam, Cần Thới

Het blijft typen vanaf een klein telefoontje met onbetrouwbaar wifi ontvangst dus uploaden blijft een veilig gevoel geven.. Ik was het hele verhaal namelijk bijna kwijt toen mijn telefoon bleef hangen hihi..

Maar terug naar het motorcowboy verhaal...
Die brachten ons naar de plaatselijke busmaatschappij, laten we zeggen de Vietnamese Oad busreizen, en daar werden we al als een opvallend stel gezien.
Die middag bleek dan ook hoe verder we uit de stad reden hoe meer wij de aapjes waren in de dierentuin, dat terwijl we die ochtend zelf nog aapjes hebben staan kijken;):

Het is vrij bizar om ergens rond te lopen zoals je gewoonlijk altijd rondloopt maar nu ineens het idee hebt alsof je vergeten bent je tandpasta in je mondhoeken weg te halen of dat je vergeten bent een kledingstuk aan te trekken die ochtend.. Mensen bekijken en lachen naar ons maar wij hebben in eerste instantie geen enkel idee waarom.

Blijft een vreemd gebeuren maar het heeft ook wel wat puurs, dat betekend dat je in een gebied bent waar toerisme lang nog niet overheersend is. Kinderen zwaaien naar ons, alle mensen willen hallo tegen ons zeggen en sommige worden zelfs een beetje zenuwachtig of willen ons aanraken. Of jawel; zelfs met ons op de foto!

De busreis naar Mekong Delta was enorm genieten. Prachtig groene omgeving, mensen die aan het werk waren in de natuur, een hoop kinderen die aan het vliegeren waren en een zonsondergang..

We kunnen van zoveel dingen genieten:
- Palmbomen in overvloed
- Niemand die uren met mobiele telefoontjes zit te spelen
- Families die nooit van een creche hebben gehoord maar kinderen de gehele dag zelf opvoeden (prachtig om te zien, namens Suzan)
- Cola dat net zo duur is als water (ultiem genieten, namens Branko)
- Het weer is iedere keer ontzettend goed. We hebben een kort regenbuitje gehad in Thailand, maar toen zaten we te eten dus speelde we een extra potje Yahtzee
- Iedereen die je aanspreekt is in voor een praatje

enzovoort enzovoort...

Vandaag hebben we enorm mogen genieten van de prachtige natuur in Vietnam. We zijn in een klein houten bootje door een niet engels sprekende kapitein zeven uur lang rondgevaren over de Mekong. De rivier die door Thailand, Cambodja, Laos en Vietnam loopt. Voor hun dus een hele belangrijke rivier..
Hier hebben we mogen zien hoe zij iedere dag op het water hun eigen producten verkopen, allerlei fruit zoals bananen, mango's en ananas langs het water hebben zien groeien en echt een kijk in hun leven met de rivier hebben mogen zien.. Het was echt echt echt geweldig!

Leuke dingetje tussendoor, tijdens een lunchbreak bij een bewoner wilde we even ontspannen (alsof we dat al niet genoeg doen;)) in de hangmatten die er hingen. En of het komt door de vele rijst, de gevulde billen (not) of heel misschien door het versleten touw. Maar in plaats van dat Branko hing in de hangmat, lag hij ineens op de grond in de hangmat hihi!

Volgende bestemming is Mui Ne, een kustplaatsje waar veel watersporten worden uitgevoerd. Zin in! Nu gaan de twee naar bed, de wekker ging om 5 uur 's ochtends...

fijn weekend lieve mensen!

• 02 Maart 2013 - 18:38

Eddy Neumann:

Veel dank voor de berichtgeving. Suzan mijn oprechte complimenten over het reisverhaal. Wat een impressies moeten jullie verkrijgen en verwerken. Lieve Aapjes later meer.
    Het is genieten als jullie berichten aankomen. En nu jullie toch schat rijk zijn zie ik alles optimistisch. BRANKO jij wordt vast te zwaar!

• 02 Maart 2013 - 19:09

Aad De Groot:

Hallo luitjes,
    Zo te lezen gaat het heel goed met jullie in het verre Oosten.
    Het omgaan met de plaatselijke bevolking hebben jullie geen moeite mee, kunnen die mensen Engels of geschied het met handen en voeten.
    Ik vind dat jullie je al veel verplaatst hebben, je gaat toch 75 dagen, het gebied is groter dan je denkt. Het blijft hier nog steeds aan de koude kant. De temperatuur gaat wel omhoog de komende week, 10 gr. Vanmiddag weer voor het eerst een stukje gefietst met de mannen, 77 km. Wat de kou betreft ging het net, paar lagen kleding aan helpt altijd.
    Deze week is Oom Kees van Schie overleden, ik weet niet of je nog weet wie dat was.
    Ga lekker verder genieten van jullie vakantie. Velen kusjes van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 02 Maart 2013 - 22:58

H.E.Koke:

Niet dat wij jaloers zijn , maar toch wel een beetje.

Ga zo door.

• 03 Maart 2013 - 10:30

Hennie V.d. Knaap:

Hoi Branko en Suzan

Ik was helemaal vergeten om me aan te melden voor jullie verslagen. Hoorde gisteravond van je ouders hoe geweldig jullie het hebben. Net alle verslagen gelezen, geweldig. wat een avontuur.
    Geniet ervan en wij blijven jullie volgen

• 03 Maart 2013 - 23:14

José:

Leuk om te lezen, geniet verder!

Suzan

Een online dagboek van Suzan de Groot. Van 2009 tot 2017 gevuld met reizen van:Twee verliefde jonge mensen die door hun passie voor reizen elkaar hebben ontmoet en sindsdien samen de wereld verkennen. Na Oostenrijk, Curaçao, Spanje en Zuid-Afrika is nu een werelddeel aan de beurt: Azië! Voor het eerst blijft de koffer thuis en gaat de backpack op de rug, is er geen werk dat verricht moet worden maar gaan zij 75 dagen vakantie vieren en mogen zij een hele nieuwe cultuur gaan ervaren! Dit was in 2013/2014, na de backpack avonturen gebruiken zij nu hun Blog om hun avonturen te delen over het leven op Ibiza. Want dit koppel heeft de backpack afgedaan en is serieus aan het ondervinden of een leven in Spanje hun toekomst is. Benieuwd wat zij allemaal beleven? Volg ons op deze blog!

Actief sinds 06 Feb. 2013