Koh Chang - Reisverslag uit Bang Sai, Thailand van Suzan Groot - WaarBenJij.nu Koh Chang - Reisverslag uit Bang Sai, Thailand van Suzan Groot - WaarBenJij.nu

Koh Chang

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

22 Februari 2013 | Thailand, Bang Sai

Aangezien ik bang ben dat ik met dit kleine telefoontje een fout maak en mijn hele verhaal kwijt ben upload ik maar elk onderdeel van onze reis. Excuses daarvoor.. Maarja, liever het zekere voor het onzekere!

Koh Chang: was vrijwel meteen geboekt na het heerlijke eten in Bangkok. De drukte, chaos en bleke huidjes waren ons iets teveel van het goede. Dus die volgende ochtend stonden we weer om 8:00 uur met onze tassen op de rug op de bus te wachten.
Gekocht bij een thais toeroperatorwinkeltje, en dan maar hopen dat er ook echt een bus komt.
uiteindelijk kwam er een mannetje; Koh Chang? Yes, antwoorde we opgeliucht. Okay, walk with me; was zijn antwoord. Uiteindelijk hebben we nog op allerlei hoeken van de straat alleen moeten wachten met de melding dat zijn vriend ons over paar minuten kwam ophalen. Als Nederlander sta je dan echt te denken of je nu voor de gek word gehouden of dat je maar gewoon op het woord van de Thai af moet gaan.
Na vier vrienden van de Thai en wat andere hoeken van de straat kwamen bij een prima bus met roze en paars en wisten we dat het allemaal goed ging komen.

Dat wachten bracht nog iets leuks met zich mee, een voorbijganger was namelijk al in Koh Chang geweest en vertelde dat Lonely beach het leukst en goedkoopst was. Daar lieten we ons dan maar heen brengen na een reis van 12 uur.
Een soort hippieachtig eiland reden we binnen en zeker lonely beach werd gevuld met ultieme lounge restaurants en vooral een relax mentaliteit.

Al snel hadden we een nieuwe slaapplaats geregeld bij een paar hele aardige Thaise jonge jongens. Tegenover ons een stoere bar die ze zelf hadden gemaakt waar we ook 's nachts nog van mochten meegenieten. Maar agh, voor €6 per nacht ga je niet moeilijk doen:)!

Hier hebben we een paar ontzettend leuke dagen gehad waarbij we hebben geprobeerd wat kleur op te doen, zandkastelen hebben gebouwd, de cultuur leren kennen en in het bijzonder hebben ontdekt hoe buitengewoon vriendelijk Thaise mensen zijn. Zo vriendelijk dat wij Nederlanders er eerst iets achter zoeken.. Erg he..

• 22 Februari 2013 - 16:56

Aad:

Dag luitjes,

Zo te lezen genieten jullie van het avontuur in Thailand.
    Je wordt zeker wel moe van het reizen over grote afstanden met die warmte.
    Liesbeth en ik zijn woensdag naar de film geweest in de Naald, de tsunami van 2004, vlak bij jullie toch. Het was een heftige film, maar wel leuk gezien te hebben.
    Ja het leven gaat hier ook gewoon door, Jilles kom ook net binnenvallen, lekker mee eten.
    Ik ben vandaag bij Schoonenberg geweest voor de eerste controle, ik heb nu kleinere apparaatjes gekregen, dat was ook altijd de bedoeling geweest. Ze zijn zilverkleurig dus vallen niet zo op bij mijn grijze lokken. Het is nog wel steeds wennen alles zo scherp te horen. Namens ons allemaal veel lol en plezier, geniet ervan en tot de volgende keer.
    Liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Suzan

Een online dagboek van Suzan de Groot. Van 2009 tot 2017 gevuld met reizen van:Twee verliefde jonge mensen die door hun passie voor reizen elkaar hebben ontmoet en sindsdien samen de wereld verkennen. Na Oostenrijk, Curaçao, Spanje en Zuid-Afrika is nu een werelddeel aan de beurt: Azië! Voor het eerst blijft de koffer thuis en gaat de backpack op de rug, is er geen werk dat verricht moet worden maar gaan zij 75 dagen vakantie vieren en mogen zij een hele nieuwe cultuur gaan ervaren! Dit was in 2013/2014, na de backpack avonturen gebruiken zij nu hun Blog om hun avonturen te delen over het leven op Ibiza. Want dit koppel heeft de backpack afgedaan en is serieus aan het ondervinden of een leven in Spanje hun toekomst is. Benieuwd wat zij allemaal beleven? Volg ons op deze blog!

Actief sinds 06 Feb. 2013